SX-70 - shutter won’t close during ejection

Discussions on the SX-70 and the entire series 500, 1000, 2000 ...
twisel
P.......

SX-70 - shutter won’t close during ejection

Messagepar twisel » sam. 10 février 2018 / 00:38 am

Hi!

I just bought a SX-70 and when I tried it, just a small part of the image was visible at the bottom. The other part was white, completely over exposed.

I checked google for hours and hours, but couldn’t find a similar problem.

I noticed that the mirror stays up during the ejection of the exposed film. It’s my first SX-70, so I don’t know if it’s normal.
I guess it can stay up IF the shutter is closed. But I think the shutter doesn’t close and causes this kind of over exposure during the ejection of the film...
It also causes sometimes a double exposure on the next film.

Can you confirm my “theory”? What could I do to try to fix the problem?

Thanks a lot! :)

Papillon
Po......
Voir la galerie photo de ce membre

Messagepar Papillon » sam. 10 février 2018 / 08:45 am

J’ai le même problème aussi, il y a un lapse de temps entre la prise et la sortie du film surtout avec le film polaroid maintenant, qqn peut-il expliqué (Fr-ANG) ? Halló docteur ? :roll:

twisel
P.......

Messagepar twisel » sam. 10 février 2018 / 15:13 pm

I opened the shutter box and saw the shutter leaves were glued...
I tried to unglue them, but it's not working, I think something in the mecanism is wrong too since it was forcing the glued leaves for I don't know how long... :arf:

j'ai ouvert le compartiment de l'obturateur et les feuilles de l'obturateur étaient collées par quelques points de super glue... à mon avis, quelqu'un a voulu nettoyer la cellule et a collé la petite lentille comme un porc et de la colle est tombée sur l'obturateur... à force de marcher dans le vide, le mécanisme a dû se casser aussi... bref, le vendeur m'a arnaqué...

Revenir vers « Polaroid® SX-70 & 1000, 2000... Land Camera »